Monday, November 5, 2012

black leather



pictures : who what wear & unknown

There are a few things that makes me really happy : puppies, chocolate, a good tv shows and leather shorts. Ok, maybe I'm exaggerating a little. But I do love a leather piece. I'm obsessed with every type of clothes in leather : leather pants, leather skirt, leather shorts, leather jacket, and so on. Leather, especially black leather, instantly makes you feel fierce. I'm not a rebel, never have been, probably never will be. Yet, whenever I put on my leather jacket, I feel ridiculously cool, like I did something really bad but I don't care. Black leather gives you an ATTITUDE. So for that, let's thank leather. OF COURSE, we're talking fake leather people - I'm not quite yet feeling good about the idea of wearing a dead animal on my shoulders.

Il y a un certain nombre de choses qui me rendent heureuse : des bébés chiens, du chocolat, une bonne série télé et un short en cuir. Bon d'accord, j'exagère un peu le bonheur que me procure un short en cuir (à peine!). J'ai une satanée obsession avec le cuir et je veux posséder tous les vêtements possibles dans cette matière : un pantalon en cuir, un short en cuir, une jupe en cuir, une veste en cuir, et j'en passe. C'est vrai que le cuir vous fait sentir plus forte. Je ne suis pas vraiment une rebelle, je ne l'ai jamais été et ne le serais surement jamais. Mais quand j'enfile ma veste en cuir, j'ai cette sensation d'être "badass"; d'avoir fait quelque chose de mal et de n'en avoir rien à faire. Bref, remercions nos vêtements en cuir qui ont le pouvoir de nous donner l'impression, l'espace d'un instant, d'être réellement cool. ET BIEN SUR, nous parlons ici d'imitation cuir parce que je ne suis pas encore vraiment à l'aise avec l'idée de porter un animal mort sur mon dos.


Black leather
nasty gal leather cap - juicy couture skinny leather bracelet - motel zatchels black leather satchel - topshop black full skater skirt - kelly bergin perforated leather shorts - bcbg max azria faux leather dress - sheinside contrast leather dress

As I'm a nice person (or not), I made you a "black leather" shopping selection. Those are some of the pieces I would really like to own, especially the leather shorts (obsessed, much?!).

Comme je suis quelqu'un de super sympa (ou pas!), je vous ai fait une jolie sélection de vêtements en cuir noir. Ce sont des pièces que j'aimerais vraiment beaucoup posséder, particulièrement le short en cuir (serais-je légèrement obsédée?!).

I love you like I love leather, it's true, 
xx, Pauline

2 comments:

  1. really love this look! <3 the bag
    !

    xoxo
    http://mademoizelle-eloise.blogspot.be/

    ReplyDelete